cheap thursday

Visst känns det ganska konstigt nu när julen är slut, för det är den ju ganska snart. Man går hela höstterminen och längtar till jullovet och just nu känns det som att alla de där miljoner saker som man hade tänkt att hinna med inte kommer att hinnas med. Det finns inte tillräckligt med tid. Lovet är ju redan snart slut och när jag tänker på det känns det ganska sorgligt. Snart börjar skolan igen och efter sportlovet (då jag fyller år) så börjar man längta efter sommarlovet och när sommarlovet börjar har man redan gått ur åttan. Sedan är det nian som gäller och sedan helt plötsligt när jullovet börjar igen så måste måste måste man välja gymnasium. Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill göra eller bli, jag vet bara att jag efter gymnasiet ska ta ett sabbatsår för att jobba och kanske resa. Men tiden innan det har jag ingen aning om. Allt jag vet är att jag vill gå en rolig linje och att jag absolut inte vill göra det i Alingsås. Fast nu när jag har funderat mer på det så känns det som att jag aldrig kommer överleva om jag går på ett gymnasium i Göteborg då jag i så fall kommer ha tre timmars pendlingt varje dag. Det känns som att det skulle tära på mig mer än skolan det första året.

Idag ska jag inte göra någonting, precis som vanligt, utan mest se på teve och frysa. Imorgon ska jag förhoppnings vis ta mig till Göteborg och kolla in mellandags redan. Jag har ju lite pengar som jag kan spendera nu, gottgott. Jag ska numera försöka skriva mindre och lägga upp mer bilder eftersom bloggen ser så fruktansvärt tråkig ut med bara text. Får se hur bra det går. Jag har också bestämt mig för att verkligen ge allt vad gäller allt jag gör. Jag ska verkligen försöka bli någon och hoppas på att det verkligen verkligen fungerar.kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0