x-mas 23/12

Jag vill bara en sak.

Imorgon är det julafton och jag är inte ett dugg pepp. Jag har precis varit ute i skogen min och sågat ner en gran, burit granen till altanen då jag har förbjudit mina päron att ha något som har med barr att göra inomhus då det enda barren gör är att fastna på otrevliga ställen. Jag låg under granen när jag fösökte skruva fast den i den tusen år gamla julgransfoten och har just nu barr överallt. Det där med att man slipper barr på otrevliga ställen om man har den ute stämmer alltså inte.

Igår när jag var i Alingsås och åt lunch samt glömde köpa julklappar insåg jag på riktigt hur otroligt plastiga och oäkta många alingsåsare är, nu får jag väl massa skit för det men säg nått dumt om mig då så är vi kvitt, de påminner lite om de där vita platsgranarna man kan köpa. De är gjorda av plast ( precis som a-såsare) och ser helt galna( precis som a-såsare) ut med sin vita klädnad, julgranarna har vita barr och alingsåsarna vitt löshår. Det här belv ett lite annorlunda inlägg men what the heck, det är ju faktiskt jul!

Min katt är söt. Synd att han inte är särskilt kelig av sig bara. Men det är det man har hunden till, han är bra att ha om man fryser om fötterna för då lägger han sig så hårt på fötterna att man sedan inte märker att han ligger där eftersom fötterna har dommnat bort.

BIG KISS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0