x-mas

Jag tycker inte om julen. Jag tycker inte om att få saker för jag är så fruktansvärt rädd att jag ska bli besviken. Så istället för att allt är glatt och trevligt får min familjs tampas med en sur och otrevlig thea. Jag är likadan när jag fyller år. Jag är lättstött (mer än vanligt vill säga) och irriterad en vecka innan för att jag är så himla rädd att jag ska bli besviken över vad jag får. Så det säkraste kortet, och det jag endast har önskat mig i flera år nu, är pengar. För även fast jag först blir besviken över att det inte var mer, hehe bortskämda jag, så uppskattas gåvan sedan mycket. Jag har ju råd att shoppa loss på mellandags redan då! I år så firade jag min jul med pappa i helgen, lördag-söndag, och blev mycket glad då jag fick över 2000 kronor. Tack så hjärtligt mycket tomten. Min lillebror uppskattade sin present som var en skitcool tröja från Zara om jag får säga det själv och min lillasyster var sådär halv nöjd med det hon fick, jag som tyckte att det var en jätte kul sak. Hon fick i alla fall diverse redskap så att hon skulle kunna göra massa goda pepparkakor med farmor istället för att klaga framför teven. Hon är för lik mig den bruttan.

Idag har jag varit i Alingsås, stora stora STORA staden, och ätit jätte god lunch på deli-deli som bestod av klyftpotatis och en bit lax. MUMS. Till efterätt blev det en stor chai-latte och som andra efterätt blev det julträngsel på ICA Maxi.

Grattis till Ellinor som idag blev fjortis, tänkt att man inte är äldre... Synd som gatan är det att man fortfarande är så liten att man har noll att säga till om. Men jag antar att födelsedagarna kommer att bli ännu mindre uppskattade sedan när man faktiskt blir älde så man har något att säga till om, då önskar jag nog att jag vore en tafatt fjortonåring ute på vischan igen.

KISSES

Kommentarer
Postat av: malin

underbart! verkar som du haft en trevligt jul och så.. men julafton är överreklamerat, det är dagen efter som är den bra!



MEN MELLANDAGSREA! JAG HAR 1000 KRONOR PÅ MONKI ATT SPENDERA JU!!!!!!!!



<3

2008-12-26 @ 21:48:57
URL: http://popsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0