MISSANPASSADFRÅGETECKEN

Jag har kommit på mig själv med att tänka mycket det senaste. att tänka på framtiden, på det som är och det som har varit. Jag har kommit på mig själv med att tänka på både bra och dåliga saker, viktiga och kanske inte allt så viktiga saker. Men jag har ändå tänkt. Att sitta och fundera på saker tror jag inte har varit min grej riktigt, inte så jag har tänkt på det i alla fall. Skämt åtsido.
Mina funderingar har dock hjälpt mig framåt, jag försöker se saker på nya sätt vilket hjälper otroligt mycket i nästan alla situationer. Man blir gladare och släpper problem lättare. Dock kanske inte det är min allra starkaste sida. Men året har ändå fört med sig goda saker. Många och mycket goda saker. Att veta att inget kommer bli som förut är både betryggande och lite skrämmane. Nytt är gott men gammalt är säkert. Jag kommer på mig själv med att utmana mig själv på nya sätt, att försöka och kämpa lite extra fast jag inte orkar egentligen. Men det har lönat sig. I de flesta fallen åtminstonde.
Jag inser också nu att jag inte behöver allt som jag trodde att jag gjorde. Att släppa både saker och personer som inte gör en något gott har jag märkt är oväntat bra, och lätt. Detta får en också att fokusera mer på de som man faktiskt behöver, och de som gör en gott på riktigt. Att ha den sortens bästa vän som jag har trodde jag aldrig att jag skulle ha. Någon som man kan dela allt med och som man älskar och vet att den känner lika tillbaks är bättre än något lyckopiller i hela världen. Samtidigt vet man inte riktigt hur man ska "betala tillbaka" den lyckan jag får, känns som att inga ord eller handlingar i hela världen kan visa och förklara hur glad man är att man har denna någon. Men jag tror att han vet ändå.
Målen i livet finns kvar men pressen att prestera blir bara större och större. Tiden räcker inte till riktigt men jag vet att det kommer lösa sig ändå. På ett eller annat sätt gör det alltid det. Även om det kanske inte blir som man hade tänkt sig från början.
over'n out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0